Zum Seiteninhalt springen Zur Navigation springen

Covid-19: Wichtige Informationen zu unseren Konzerten, weitere Infos

  • Agent technique polyvalent

    Multitask Technician

    (CDD un an à plein-temps) 

    Vos missions :  

    • Différentes tâches manuelles dans le domaine de l’électricité (tirage de câbles, modifications et extensions de systèmes/réseaux, etc.)
    • Petits travaux de peinture
    • Divers travaux d’entretien (menuiserie, serrurerie, etc.)
    • Gestion de stock (magasinier).

    Votre profil :

    • Niveau de qualification CATP 
    • Etre polyvalent, rigoureux et proactif.
    • Parfaite maîtrise de 2 des 3 langues suivantes : français, allemand, anglais. Parler le luxembourgeois est un atout.

    La description détaillée des missions et des tâches peut être demandée auprès de Mme Nadia Geib sous l’adresse e-mail : hr@philharmonie.lu

    Les candidatures précisant les prétentions salariales, doivent être envoyées, avant le 1er juin 2022.

    Bewerben
  • Assistant to the Head of the Technical Division (m/f)

    L’Etablissement public ‘Salle de Concerts Grande-Duchesse Joséphine-Charlotte’ 

    (Philharmonie & Orchestre Philharmonique du Luxembourg) recherche pour prise de fonction à partir de maintenant et pour une durée de 18 mois :


    Assistant to the Head of the Technical Division (m/f)

    Contrat à durée déterminée - Temps plein/partiel

    (Remplacement d’un congé de maternité/parental)


    Inaugurée en 2005, la Philharmonie Luxembourg programme plus de 400 évènements par an (musique classique, jazz, world music, musique contemporaine) et fait partie des principales salles de concerts en Europe. L’Etablissement accueille en résidence permanente l'Orchestre Philharmonique du Luxembourg (OPL).


    Vos missions :

    • Assister le Head of the Technical Division et son équipe pour les tâches administratives.
    • Préparer les différents dossiers techniques et assurer le suivi administratif/financier.
    • Soutien dans l’organisation et la gestion des travaux techniques.


    Votre profil :

    • Vous faites preuve de rigueur et d’organisation dans votre travail. 
    • Vous aimez le travail en équipe.
    • Vous avez de l’expérience dans la gestion des priorités.
    • Vous disposez de bonnes connaissances (orales et rédactionnelles) en allemand et en français.


    La description détaillée des missions et des tâches peut être demandée auprès de Stefanie Wurst sous l’adresse e-mail: hr@philharmonie.lu


    Les candidatures précisant les prétentions salariales, doivent être envoyées dans les meilleures délais via notre site internet : https://www.philharmonie.lu/jobs


    Bewerben
  • Auszubildender zur Fachkraft für Veranstaltungstechnik

    Auszubildenden (apprenti) zur Fachkraft für Veranstaltungstechnik (m/w)

    Der praktische Teil der Ausbildung erfolgt in der Philharmonie Luxembourg. Der theoretische Teil sowie die Prüfungen finden in Zusammenarbeit mit der Chambre des Métiers und der Industrie-und Handelskammer für Rheinhessen in Mainz statt.(5x2 Wochen Blockunterricht pro Jahr)

    Inhalte der Ausbildung sind unter anderem:

    • Licht, Ton, Projektion, Video, Spezialeffekte
    • Auf- und Abbau, Einrichtung und Bedienung von Beleuchtungs-, Projektions- und Beschallungsanlagen 
    • Sicherung, Transport und Lagerung von Geräten und Anlagen
    • Projektkoordination, Planung und Beratung
    • Durchführung von Veranstaltungen und Projekten

    Ihre Voraussetzungen:

    • Prüfungszeugnis zur technischen und beruflichen Reife (DAP)
    • Gutes technisches Verständnis und handwerkliches Geschick
    • Allgemeines Interesse für Musik und neue Technologien
    • 18 Jahre und PKW Führerschein

    Sind Sie interessiert?

    Dann senden Sie uns bitte Ihre Bewerbung hier über das Formular.

    Bewerben
  • Editor in Chief

    Permanent, full time contract                                                                

    Position

    • Plan and develop a new communication strategy based on in-between digital and traditional channels to enhance the customer experience and to reach out to new audiences from the moment of the publication before/during/after concerts.
    • Oversee production of all publications and communications including season, monthly and evening programmes, newsletters, social media and web-site content, PR and marketing texts, television, radio broadcasts, videos and PR films.
    • Lead and coordinate the editorial team. 
    • Oversee the ‘résonance’ series of pre- and post-concert talks and interviews and develop content with colleagues from the editorial and Artistic Planning teams.  
    • Define social media topics & strategy closely with the Head of Marketing and Digital Division and the social media team.
    • Take the editorial responsibility for the commissioning and publication of texts written both by colleagues within the institution and specialist freelance writers/journalists. 

    Profile

    • Deep knowledge of musicology and history of music, a strong overview of general cultural movements and trends as well as an interest in interdisciplinary connections and an awareness of current cultural developments world-wide, particularly within the European context. 
    • Extensive experience as an editor in the field of music and culture.
    • Experience of leading a multilingual team and of the day-to-day requirements of a fully functioning concert venue or orchestra that presents a wide range of events.
    • Knowledge of emerging digital technologies and eye for digital trends, including the ability to validate what works.
    • Fluent command of German, English and French is a prerequisite.
    • Excellent writing and communications skills, a good literary style and the ability to define an editorial line in collaboration with the Director General and Head of Marketing and Digital Division. 

    The detailed description of the position can be requested from Nadia Geib under the e-mail address: hr@philharmonie.lu

    Applications specifying salary expectations should be sent before 1st June 2022.

    Bewerben
  • Responsable adjoint du service technique bâtiment

    Senior Manager Building Operations 

    (CDI à plein-temps) 

    Vos missions :  

    • Gérer tous les aspects des Building Operations de la Philharmonie Luxembourg avec ses 3 salles de concerts accueillant plus de 500 événements et d’une surface totale de plus de 21.000 m2.
    • En collaboration avec le Head of the Technical Division, diriger l'équipe du département des Building Operations en charge de l'installation, l'exploitation, la maintenance et la réparation des installations techniques et systèmes dans les domaines suivants :électricité, éclairage architectural, HVAC, sanitaire, informatique, portes et contrôle d'accès, logiciels de CAD, systèmes de sécurité et d'urgence, ainsi que le facility management en général.
    • Solliciter des offres et faire des recommandations sur les contrats d'achat et de maintenance.
    • Développer et coordonner la mise en œuvre des projets techniques de l’EP.
    • Superviser et négocier avec les prestataires externes travaillant dans les domaines mentionnés ci-dessus.
    • Assurer la conformité et sécurité de toutes les installations et procédures de l’EP.
    • Préparer avec le Head of the Technical Division les budgets spécifiques relatifs aux Building Operations et à la maintenance.

    Votre profil :

    • Expérience de plusieurs années dans une fonction similaire.
    • Grand engagement, sens des responsabilités et capacité à diriger avec un management participatif.
    • Preuve de rigueur, d’organisation et dans la gestion des priorités.
    • Compétences pratiques et résistance au stress. 
    • Disponibilité pour des services irréguliers, également les soirs et weekends.
    • Parfaite maîtrise de 2 des 3 langues suivantes : français, allemand, anglais. Parler le luxembourgeois est un atout.

    La description détaillée des missions et des tâches peut être demandée auprès de Mme Nadia Geib sous l’adresse e-mail : hr@philharmonie.lu

    Les candidatures précisant les prétentions salariales, doivent être envoyées, avant le 1er juin 2022.

    Bewerben
  • Senior Manager Digital Transformation (f/m)

    Etablissement public Salle de Concerts Grande-Duchesse Joséphine-Charlotte (EP)


    The Philharmonie Luxembourg, one of the leading concert halls in Europe, opened in 2005 and presents around 400 concerts each year with a diverse programme of classical, jazz & world music, as well as an extensive programming for young audience & schools. It also manages the Orchestre Philharmonique du Luxembourg (the national orchestra of Luxembourg).


    To lead the digital transformation activities, we are looking for a 


    SENIOR MANAGER DIGITAL TRANSFORMATION (f/m)  


    Position


    You will define and implement the digital strategy of the EP in collaboration with the Head of Marketing & Digital Division, the IT Manager and the Director General.


    ·Bringing to life the EP’s digital strategy and design, improve, deploy tools and platforms, including the redesign of the EP’s website.

    ·Establish a digital & media strategy to recruit, increase engagement and convert customers while retaining existing ones, deliver a consistent consumer experience in paid and owned channels.

    ·Lead data acquisition, ensure GDPR compliance and develop frameworks that analyse CRM campaigns, content performance and customer behavior to inform marketing decisions.

    ·Implement audience-based datasets across the marketing funnel to deliver personalised and relevant consumer journeys to optimise conversion uplift across CRM and media campaigns.

    ·Master big data and analytical tools to build a data-driven EP and deliver reports to the broader team and the business on the performance of the EP’s campaigns.

    • Establish digital transformation project roadmaps and be responsible for the successful delivery of the projects according to a set timeline.
    • Establish the budget concerning the digital strategy of the EP and run its day-to-day management.
    • Lead team members that will support in the execution of the digital strategy.


    Profile


    • Experience in successfully developing and implementing digital strategy.
    • Experience in managing the development of a new website.
    • A good knowledge of CRM leading solutions, processes and trends.

    ·Have a deep knowledge of digital marketing channels (PPC, SEO, Display, Programmatic, Paid Social, etc.).

    • The ability to develop and manage project scopes, resources, timing and objectives, involving all relevant stakeholders and ensuring technical feasibility
    • Excellent interpersonal skills with the ability to work cooperatively, interact effectively and develop strong relationships.
    • Holding a Master degree in business, computer science, information systems, or other technology-related field.
    • Interest in music/cultural sector is essential.
    • Fluent in 2 of the 3 common languages (French, English, German).


    The detailed description of the position can be requested from Anne Wolter under the e-mail address: s.wurst@philharmonie.lu


    Applications specifying salary expectations should be sent via the website

    https://www.philharmonie.lu/en/jobs before May 31, 2022.

    Bewerben
  • Stage Manager

    Das Etablissement public Salle de Concerts Grande-Duchesse Joséphine-Charlotte 

    (Philharmonie Luxembourg & Orchestre Philharmonique du Luxembourg) sucht zum nächst möglichen Zeitpunkt einen


    Stage Manager / Meister für Veranstaltungstechnik (m/w)

    Unbefristeter Vertrag, Vollzeit

    Ihre Aufgaben:

    • Leitung und Koordinierung des Bühnenteams zusammen mit dem Senior Manager Stage Operations
    • Verantwortlichkeit für den reibungslosen (sicherheits-) technischen Ablauf von Vorstellungen, Proben, sowie Auf- und Abbauten
    • (Technische) Kommunikation mit Künstlern und Veranstaltern

    Ihre Voraussetzungen:

    • Abschluss als Meister/in für Veranstaltungstechnik
    • Kenntnisse in den Bereichen Licht-, Ton-, Video-, Bühnen- und Netzwerktechnik (Planung, Bedienung und Wartung)
    • Sehr gute organisatorische, kommunikationstechnische und kommunikative Fähigkeit
    • Belastbarkeit,Teamfähigkeit, Kreativität und Selbstständigkeit
    • Hohe Einsatzbereitschaft und Verantwortungsbewusstsein
    • Bereitschaft zu unregelmässigen Arbeitszeiten, auch abends und an Wochenenden
    • Gute Deutsch-, Französisch- und Englischkentnisse

    Eine detaillierte Stellenbeschreibung kann bei Frau Stefanie Wurst per E-Mail angefragt werden: hr@philharmonie.lu.


    Bewerbungen mit Gehaltsvorstellung sind bis zum 1. Juni 2022 über die Website https://www.philharmonie.lu/jobs einzureichen.

    Bewerben
  • Initiativbewerbung

    Sie möchten Teil des Philharmonie-Teams werden, aber keine vakante Stelle entspricht Ihren Qualifikationen? Dann können Sie uns gerne Ihren Lebenslauf und Anschreiben als Initiativbewerbung zukommen lassen.

    Bewerben
  • Initiativbewerbung - Praktikum

    Sie möchten Teil des Philharmonie-Teams werden, aber keine vakante Stelle entspricht Ihren Qualifikationen? Dann können Sie uns gerne Ihren Lebenslauf und Anschreiben als Initiativbewerbung zukommen lassen.

    Bewerben