Salle de Musique de Chambre
add to calendar
Sete Lágrimas
Filipe Faria
voix, direction
Sérgio Peixoto
voix
Pedro Castro
flûtes à bec, hautbois baroque
Tiago Matias
luth, vihuela, guitare baroque
Mário Franco
contrebasse
Rui Silva
percussions historiques
Compositeur anonyme:
«Na fomte está Lianor»
(16e siècle)
Compositeur anonyme:
«Senhora del mundo»
(16e siècle)
Compositeur anonyme:
«Díme, Robadora»
(16e/17e siècles)
Compositeur anonyme:
«Soledad tenguo de ti»
(16e siècle)
Filipe Faria, Sérgio Peixoto:
«Porque lloras moro»
Traditional:
«Yamukela»
(Afrique du Sud / Moçambique, arr. A.T. Araújo)
Compositeur anonyme:
«Díme, Robadora»
«Menina você que tem»
Traditional:
«Mai fali é»
(Timor)
Compositeur anonyme:
«Dic nobis Maria / Dalha den cima del cielo»
(16e siècle)
Juan de Anchieta:
«Con amores la mi madre»
Gaspar Fernandes:
«Xicochi conentzitle»
Filipe Faria, Sérgio Peixoto:
«Parto triste saludoso»
Compositeur anonyme:
«Mosé salió de Misraim»
(Romance sepharade du Maroc)
Filipe Faria, Sérgio Peixoto:
«Triste vida vivyre»
Manuel Machado:
«Dos estrellas le siguen»
Filipe Faria, Sérgio Peixoto:
«El pesebre»
Compositeur anonyme:
«Olá zente que aqui samo»
(17e siècle)
Exploring the songs of historic Portuguese emigrants on its journeys through time and space, the Lisbon «Early and Contemporary Music Consort» Sete Lágrimas has got fadistas like António Zambujo excited about early music.
Kulturpass, bienvenue!
www.philharmonie.lu,
(+352) 26 32 26 32
Online booking is not available at the moment. Please try again later.
Has already taken place
Roger Seimetz: «Le ‹barroco› portugais, une musique ouverte à tous les sons» (F)