Jump to page content Skip to navigation

Covid-19: Information regarding our concerts, more here

Audio
 
  • Sete Lágrimas photo: Renato Silva

    Sete Lágrimas
  • Sete Lágrimas photo: Renato Silva

    Sete Lágrimas

Sete Lágrimas

«Diáspora»

22.09.2014 20:00,

Salle de Musique de Chambre

add to calendar

Sete Lágrimas
Filipe Faria voix, direction
Sérgio Peixoto voix
Pedro Castro flûtes à bec, hautbois baroque
Tiago Matias luth, vihuela, guitare baroque
Mário Franco contrebasse
Rui Silva percussions historiques

Compositeur anonyme: «Na fomte está Lianor» (16e siècle)
Compositeur anonyme: «Senhora del mundo» (16e siècle)
Compositeur anonyme: «Díme, Robadora» (16e/17e siècles)
Compositeur anonyme: «Soledad tenguo de ti» (16e siècle)
Filipe Faria, Sérgio Peixoto: «Porque lloras moro»
Traditional: «Yamukela» (Afrique du Sud / Moçambique, arr. A.T. Araújo)
Compositeur anonyme: «Díme, Robadora» «Menina você que tem»
Traditional: «Mai fali é» (Timor)
Compositeur anonyme: «Dic nobis Maria / Dalha den cima del cielo» (16e siècle)
Juan de Anchieta: «Con amores la mi madre»
Gaspar Fernandes: «Xicochi conentzitle»
Filipe Faria, Sérgio Peixoto: «Parto triste saludoso»
Compositeur anonyme: «Mosé salió de Misraim» (Romance sepharade du Maroc)
Filipe Faria, Sérgio Peixoto: «Triste vida vivyre»
Manuel Machado: «Dos estrellas le siguen»
Filipe Faria, Sérgio Peixoto: «El pesebre»
Compositeur anonyme: «Olá zente que aqui samo» (17e siècle)

Exploring the songs of historic Portuguese emigrants on its journeys through time and space, the Lisbon «Early and Contemporary Music Consort» Sete Lágrimas has got fadistas like António Zambujo excited about early music.

Kulturpass, bienvenue!

Trier–Philharmonie Luxembourg

Bus-Shuttle for this concert:

Bus-Shuttle Logo

Inscription
www.philharmonie-shuttle.lu

Tickets

Regular price
  • 35
  • 25
< 27 years
  • 21
  • 15

www.philharmonie.lu,
(+352) 26 32 26 32

Online booking is not available at the moment. Please try again later.

Has already taken place

Subscription

Backstage

conference
19:15, Salle de Musique de Chambre

Roger Seimetz: «Le ‹barroco› portugais, une musique ouverte à tous les sons» (F)